Sıfır motorların Rodajı:
Motorumuz yeni,yani sıfır ise ilk kullanımda mutlaka uymamız gereken zaman ve hız limitleri vardır.
Bu durum motorumuzun tam performans göstermesi için elzemdir.Diğer bir tabirle motorunuzun sağır kalmaması için Rodaj sürelerine mutlaka uymalısınız. Örnek Rodaj tablosu:
Tuzlusuyun motorumuz üzerinde yıkıcı etkileri vardır.
Bu yıkıcı etkileri azalmak ve minimuma indirmek çok basit işlemlerle mümkün. Deniz suyunda çalışan motorumuzun tatlısu ile yıkanması motorumuzun kullanım ömrünü uzatan çok önemli bir işlem.Tuzlusuyun en yıkıcı etkisini su pompasında görmek mükündür.İlk olarak pompanın içindeli İmpeller ya da piyasada ustaların tabiri ile su lastiğinin deformasyonuna sebep olur.Pompanın içindeki bu küçük,siyah,plastikten yapılmış çark,soğutma suyunun motorumuzun kanallarında dolaşmasını sağlayan hayati bir parçadır.Düzenli olarak kontrolü,gerekirse değişimi zorunludur. Motorun aparat yardımıyla yıkanması:
Aşağıdaki resimde işaret edilen civatayı sökerek aparat ile motoru tuzlusudan arındırmak için
yıkama yapabiliriz.1 ile işaretlenmiş yerdeki Metrik 8 cıvatayı 13 anahtar ile sökerek cıvatayı söktüğümüz yere aparatı takıyoruz.
Resimdeki aparatın bir benzerini pirinçten tornacıda yaptırabilirsiniz.Bu yıkama,arındırma yönteminde en önemli husus motorun çalışmıyor olmasıdır.
Bahçe hortumunu bağladığımız yıkama aparatı ile motoru çalıştırmadan içindeki tuzlusu kalıntılarını temizleyebiliriz.
Kuyruk yağı değişimi:
Motorumuzun şanzımanı olarak da adlandırabileceğimiz pervaneye güç ileten dişlilerin bulunduğu vites kutusu yağının değişimi için aşağıdaki resimde 2 numara ile işaretlenmiş küçük civatayı sökerek yağın vites kutusundan boşalmasını sağlıyoruz.Ardından 1 numara ile işaretlenmiş cıvatayı söküp vites kutusundaki yağın iyice boşalmasını bekliyoruz.Bu sökme işleminde önemli nokta cıvataların altındaki pulların muhafazası.Bu cıvata altındaki pullar çok önemli.Neden önemli?Çünkü bu pullar vites kutusuna su girişini önleyen bariyer görevi yapar.Bazen civataları ya da tapaları söktüğünüzde cıvatanın üzerinde pul olmadığını görürsünüz.Muhtemelen bu pul gövdede yapışmış vaziyettedir.Ya da sökme işlemi esnasında pis yağı boşalttığınız kabın içine düşmüştür.Pullar olmadan cıvataları yerine takarsak ne olur?Sonraki yağ değişimine kadar şanzımanınıza nüfuz eden tuzlu su önce yağınızın sonra da vites kutusundaki dişli ve diğer aksamın bozulmasına sebep olur.Bu tip su alan vites kutularındaki yağın bembeyaz olduğunu görürsünüz.Bu vites kutusunun su aldığının göstergesidir.
Yağın vites kutusuna doldurulması:
Her iki cıvatası da sökülmüş ve içindeki pis yağ tamamen tahliye edilmiş vites kutusuna yağı alttaki civadadan yani iki numaralı civatayı söktüğümüz yerden enjekte ediyoruz.Tüp şeklinde ve içinde koyu kıvamlı bir dişli yağı bulunan yağ kutumuzun ağzını kestikten sonra iki numaralı delikten tüpü sıkarak yağı motorumuzun kuyruk kısmına doldurmaya başlıyoruz.Bu işlemdeki önemli nokta yağ dolumunu yaparken üstte 1 numara ile işeretlenen deliğin üzerindeki cıvatayı sökmüş olmamız.Yağı ne kadar doldurmalıyız?
Alttaki delikden doldurmaya başladığımız yağ üstte 1 numara ile işaretlenen yerden taşana kadar.1 numaralı delikten yağ taşmaya başlaması kutumuzun içinin tamamen yağlandığını gösterir.Tüpü 2 numaralı delikten çekerek yanımızda hazırladığımız ve altında sızdırmazlık pulu bulunan cıvata/tapayı aynı yere yağı yere dökmeden seri bir şekilde monte ediyoruz.Daha sonra aynı şekilde bir numaralı delikten söktüğümüz ve altında sızdırmazlık pulu bulunan cıvatayı yerine monte ederek yağ değişim işlemini tamamlıyoruz.
Motor yağının değişimi:
Aşağıdaki resimde 1 numara ile işaretlenmiş yerdeki tapayı sökerek motorumuzun karterindeki yağı bir kaba boşaltıyoruz.Boşaltma işlemi tamamlanınca söktüğümüz tapayı yerine monte ediyoruz.Motorumuzda yaptığımız bu tip sökme ve takma işlemlerinde özellikle cıvataları sıkarken aşırı güç uygulamaktan kaçınmalıyız.Bu aşırı güç uygulamarı motor gövdesine monte ettiğimiz vidaların gömüldüğü ve içinde diş açılmış deliklerin tamir olunmaz biçimde hasar görmesine,diş sıyırmasına sebep olabilir.
Karter tapasını tekrar yerine takıp sıktıktan sonra aşağıdaki resimde 1 numara ile gösterilen sarı renkteki plastik tapayı söküyoruz.Bu plastik tapa aynı zamanda bizim yağ seviyesi ölçümü yapmamızı sağlıyor.
Motor üreticimizin tavsiye ettiği viskozite ve miktarda(10W-40/450ml) yağı motorumuza dolduruyoruz.
Bu işlemin ardından yağ ölçümünü yapmak ve motorumuzdaki yağ miktarını tespit etmek için resimdeki 1 ve 2 numaralı seviye aralıklarından takibini yapıyoruz.1 numaralı seviye maksimum yağ seviyesini,2 numaralı seviye de minumum yağ seviyesini işaret ediyor.Yeni nesil dört zamanlı motorlarda yağ seviyesinin takibini yapabileceğiniz uyarı sitemleri mevcut.Ancak yine de elle yağ seviyesini kontrol etmenin faydası var.
Motorumuzun en hayati parçalarından biri;su pompası,su lastiği,İmpeller
Motorumuzun soğutulmasında en önemli görevi su pompası,impeller ya da su lastiği tabirleri ile adlandırılan bu küçük lastik yapar.Bu lastiğin sağlıklı çalışıp çalışmadığını;yıpranıp yıpranmadığını öğrenmemizin en sağlıklı yolu su pompasını açıp kontrol etmek.Fakat kuyruğu açmadan da gözle ve elle de çalışması hakkında fikir sahibi olabiliriz.Nasıl?Motorumuzun altından veya arkasından suya doğru bir su tahliyesi olduğunu görmüşsünüzdür.İşte bu su tahliyesini alttaki resimde 28 numara ile işaretlenmiş küçük lastik çark yapar.Sağlıklı çalışan bir su pompasının basıncı hakkında fikir sahibi olmak için elinizle bu tahliye suyunun basıncını kontrol edebilirsiniz.Fakat yine de üreticinizin tavsiye ettiği değişim aralıklarına uymak zorundasınız.Benim üretici Japon amcalar senede bir değiştir diyor.
İmpeller set:
Alttaki resimde sol üstte görülen küçük lastik.
Motorumuzu kışa hazırlamak:
Genellikle yaz aylarında kullandığımız motorlarımızı kışın uzun süre sehpasında beklemede bırakırız.Motorumuz 11 ay yatar,bir ay çalışır.Bu süre kullanıcıya göre de değişebilir.Bu uzun yatma,bekleme süreleri motorumuzun korozyona,metal aşınmasına maruz kalmasına sebep olur.Bunu önlemek,minumuma indirmek amacıyla yapmamız gereken bazı işlemler vardır:
1- İlk olarak motorumuzu ister aparat yardımıyla ister bir tatlısu havuzunda tatlısu ile yıkıyoruz.
2- Su pompasını kontrol ediyor;gerekirse pompa lastiğini ve,contalarını tamir takımını değiştiriyor/değiştirtiyoruz.
3- Motorumuzun karbüratöründeki tüm yakıt tükenene,motorumuz stop edene kadar çalıştırıyoruz.Motor yakıt bitme öncesinde hafif boğulmaya ve teklemeye başlayacaktır. Jigleyi çekerek karbüratörde kalan tüm yakıtın yanmasını sağlıyoruz.Karbüratörde yakıt kalmadığına emin olmak için stop ettikten sonra karbüratör kasesinin altındaki tahliye cıvatasını sökerek yakıtı tamamem boşaltıyoruz.Bu işlemi yakıtımızın içindeki vernik,reçine gibi sıvanıcı maddelerin zararını en aza indirmek için yapıyoruz.
4- Dört zamanlı motorumuzun karterindeki tüm yağı boşaltıyoruz.Yağı boşaltıp karter tapasını yerine taktıktan sonra üreticimizin tavsiye ettiği kışlama spreylerini,bunları bulamazsak piyasadaki ustaların yaptığı gibi WD40 türü spreyleri kullanıyoruz.Nasıl kullanacağız?Bujimizi söküyoruz.Bujiyi söktükten sonra aeresol spreyimizi buji deliğinden içeri bir doz(bir fıs)uyguluyoruz.Motorumuzun çalıştırma ipini çekerek pistonun birkaç tur dönmesini ve yağın tüm gömlek ve piston segmanları arasına,krank miline nüfuz etmesini sağlıyoruz.Bu işlemi birkaç defa tekrar ettikten sonra bujimizi yerine takıyoruz.
5- Pervanemizi sökmek için önce üzerindeki kupilyayı ardından da pervaneyi miline tutturan taç vidasını sökerek pervane milinin üzerine gres uyguluyoruz.İşlemi geri alarak pervanemizi yerine monte ediyoruz.
6- Motorumuzdaki tüm hareketli parçalara,bağlantı noktalarına,cıvatalara,somunlara su geçirmez gres uyguluyoruz.
Dıştan takma deniz motoru incelemelerimizde, şişme veya küçük bir balıkçı teknesine monte edebileceğiniz daha küçük motorlar bulunmaktadır.İhtiyacınız olan deniz motoru tipini, modelini, teknolojisini seçmek için bir takım kıstaslar oluşturmanız, doğru tanımlamalar yapmanız gerekiyor.
TİP
Görme şansınız olduğu gibi, dıştan takma motorunuz için iki ana seçenek iki zamanlı veya dört zamanlı bir motordur (pistonun bir çevrimi tamamlamak için aldığı strok sayısı). Geleneksel iki zamanlı motorlar yavaş yavaş kullanılamayacak hale geliyorlar. Bunun nedeni, alternatifleri kadar verimli olmamaları ve deniz ortamı üzerinde çok daha büyük olumsuz etkiye sahip olmalarıdır.
Öte yandan, dört zamanlı motorlar daha temiz, daha güvenilir ve daha uzun ömürlüdür. Bazı üreticiler iki zamanlı motorda tasarım değişiklikleri yaptı ve DFI (doğrudan yakıt enjeksiyonu) sistemi yarattılar. Bu, yakıt karışımının belirli zaman aralıklarında (egzoz pistonu kapalıyken) enjekte edilmesini sağlıyor, böylece verimi artıran ve zararlı etkileri azaltan tüm yakıtlar kullanılabilir.
Buna ek olarak, çoğu küçük tekne motorunun manuel (çekerek) çalıştırması vardır. Bazı ürünlerde alternatif olarak daha konforlu olan elektrikli marş bulunmaktadır.
TORK FARKLARI Tasarım nedeniyle, 4 zamanlı motorlar daha iyi verimlilikle daha fazla tork üretir. Tork eğrisi 2 stroktaki kadar keskin değildir, bu da sürüş sırasında daha yumuşak bir deneyim sunar. 4 vuruşun daha ağır olduğu bilinmesine rağmen, bu ağırlık farkı yavaşça azaltılıyor, bu yüzden 2 tip arasındaki hız farkı neredeyse yok olmaya aday.
TEKNE AĞIRLIĞI
Teknenizin ağırlığı dıştan takma motorun boyutunu etkileyen bir faktördür. Daha büyük, daha ağır bir teknenin daha güçlü bir motora ihtiyacı vardır. Genel kural, her ton için 5hp gerekir. Bu, sürekli hareket etmenizi sağlamak için genellikle minimum düzeydir Daha fazla hız istiyorsanız, daha büyük bir motoru tercih edin. Bu ayrıca, ek kişi veya gemideki donanımlara sahipseniz de geçerlidir. Tekne pervanesi de uygun şekilde eşleştirilmelidir. Daha güçlü motorların daha ağır olduğunu unutmayın; bu, taşımanız gerekirse bir sorun olabilir.
TEKNE KAPASİTESİ
Teknenin traverse takarken motorunuzun ağırlığını kaldırabilmesi gerekir. Bu (ve güç) üreticilerin kurmanıza izin verilen en büyük motoru belirttiğinin nedenidir. Tekne kılavuzunuzda belirtilmektedir, bu yüzden mutlaka bakın.
Çok sayıda eski tekne daha hafif 2 zamanlı motorlar için tasarlandı, ancak yönergeleri uyguladığınız sürece 4 zamanlı da başarıyla kullanılabilir. Aşırı yüklerseniz, hız ve verimlilik açısından verimsiz olabilir ve tekne arkaya çok fazla yatırıldığında bile tehlikeli olabilir.
YAKIT VERİMLİLİĞİ
Muhtemelen 2 zamanlı motorun en büyük dezavantajı düşük verimliliktir. Döngü sırasında bir noktada hem giriş hem de egzoz girişleri aynı anda açık olduğundan, temiz hava / benzin / yağ karışımının bir kısmı yanmadan motordan çıkar. Bu, hidrokarbon emisyonlarının yanı sıra gaz tüketimini de arttırır.
4 zamanlı ve DFI 2 zamanlı, benzini yakarken egzoz valfini kapalı tutarak tüm gazı kullanmalarına ve verimliliği artırmalarına izin verir. Ek olarak, iki zamanlı olarak yakıt ve yağı karıştırmanız ve depoya birlikte dökmeniz gerekirken, 4 zamanlı motorun yağlanması için ayrı bir yağ sistemine sahiptir.
UZUN VEYA KISA ŞAFT
Şaft uzunluğu, motorunuzun tekneyi hareket ettirme özelliğini büyük ölçüde etkileyebilir. Daha kısa şaftlar (yaklaşık 15 inç), örneğin şişme botlar için daha iyidir. Öte yandan, daha uzun şaft (20inç veya daha uzun), birçok balıkçı teknesi türü için daha iyi bir seçimdir.
Motoru almadan önce teknenizi ölçmeniz gerekir. Motorun oturduğu yerden (traversin üstünden), gövde altı ile aynı seviyeye gelene kadar dikey olarak ölçün. Bu, şaft üzerindeki plakanın yerleştirilmesi gereken seviyedir.
Şaft çok kısa ise, suya bile ulaşamayabilir veya düzgün çalışacak kadar suya daldırılmaz. Ancak, çok uzun sürerse, denge kaybolur ve pruvayı kaldırabilir. Bu daha güçlü motorlarda tehlikeli olabilir çünkü gemiyi çevirebilir.
mkanımız olsa en büyük ve en güçlü dıştan takma deniz motorlarını almak isteriz. Piyasada yer alan, en güçlü deniz motorlarını sizi için derledik. Keyifli seyirler 🙂
Dıştan takmalı deniz motoru modellerinden bahsederken kullanılan yaygın terimleri sizin için derledik. Bazılarını aynı anlam için farklı terminoloji kullanıldığından üretim terimlerini dahil etmedik. Size zaman ve para tasarrufu sağlayacağını umduğumuz için birkaç not / ipucu ekledik.
Alternatör: Dıştan takmalı deniz motorunun aküsünü şarj etmek ve deniz aksesuarlarının kullanımı için AC akım üreten bir elektrik üretim cihazı.
Anot: Galvanik olarak aktif bir metal parçası, yani motorunuzun yerine çözülür ve böylece pahalı dıştan takma bileşenlerin korozyonunu önler. Not: Bunlar sıklıkla kontrol edilmeli ve gerektiğinde değiştirilmelidir.
Havalandırma Plakası: 1. Pervaneyi su ile daha iyi koruyarak “pervanenin hızlanmasını” ve tekne hızını azaltmaya yardımcı olan alt üniteye bir plaka kutusu.
2. Dişli kutusunun, pervane kanatlarının etrafındaki suyun yer değiştirmesini ve suyun yukarı doğru fırlamasını önleyen bir parçası.
Atomize: Benzin / benzin gibi yakıtı ince taneciklere veya sise dönüştürmek.
Dengeli Taşıma Kolu: Taşınabilirliği ve nakliyeyi artırmak için daha düşük HP motorlarda bulunur. Küçük bir botta 18 kg veya daha fazla kaldırdığınızda çok kullanışlıdır!
Patlama: Kabarcıkların dişli kutusunun arkasına ulaşması ve pervanenin serbest tekerleğe ve ileri itiş gücünün önemli ölçüde düşmesine neden olmasıyla olur.
Eksantrik: 1. Krank mili tarafından döndürülen bir mil, emme ve egzoz valflerini doğru zamanda açan ve kapatan loblarla birlikte. 2. Uygun şekilde ayarlanan kamların monte edildiği şaft, örneğin bir motorun giriş ve egzoz valflerini çalıştırmak için. Dört zamanlı motorlarda, eksantrik mili yarım krank mili hızında döner.
Kavitasyon: Su akışını kesen bir kabarcık akışı nedeniyle, pervanenizin gevşek ve “serbest tekerlekler” ini düşük hızda kırdığı zamandır.
CD Kontak: Kondansatör Deşarj ateşleme, bir kondansatörde birincil enerjiyi depolar, kararlı başlatmalar için otomatik kıvılcım avansı ve daha uzun fiş ömrü sağlar.
Kelepçe Braketi: Tekne motorunu tekneye sabitleyen ve korozyon / hasar açısından kontrol edilmesi gereken montaj. Sıkıştırma vidaları sık sık ele geçirdikleri şekilde yağlanmalıdır.
Yanma Odası: Yakıtın ateşlendiği silindirin üst kısmıdır.
Biyelin Bağlanması: Krankı pistona bir motor veya başka bir pistonlu parça / makine ile bağlayan hayati bağlantının adıdır.
Soğuk Yakıt Sistemi: Tüm yakıt enjeksiyonlu ürünlerde standarttır, önemli bir şekilde buharı kilitleme şansını verir.
Kontrol Kutusu: Motoru uzaktan kumanda kullananlar için direksiyon simidine yakın monte edilmek üzere motoru çalıştırmanıza ve motora takmanıza, motoru eğmenize, vb. işe yarar Not: Eğer bi bip sesini duyuyorsanız, bir şeylerin yanlış olduğu anlamına gelir.
Karşı Rotasyon: Birden fazla motorun montajı, sol motorun torkunun sağ motorun torku ile dengelenmesiyle, pervanelerin birbirlerine karşı durmasını sağlar.
Kaput: Dıştan takmalı motorda çıkarılabilir kaplama. Not: Yeni plastik kaputlar çıkarılmış ve yağlanmış vidalara ihtiyaç duyarlar eğer elle müdahale edilirse, bunları silmek için bir ısı tabancası kullanamazsınız ve sıklıkla kırılırlar.
Krank Mili: Pistonlu piston hareketini dönüş hareketine dönüştüren ofsetli bir şaft.
Silindir: Bir ucunda bir kapak ve diğer uçtan sokulmuş hareketli bir piston içeren boru şeklinde bir bileşen. Pistonun kapalı tarafa doğru hareketi sıkıştırma oluşturur.
Silindir Bloğu: Silindirleri barındıran motorun bir kısmı.
Silindir Kafası: Silindirin üst uçlarını tutan veya kapatan pistonlu bir motorun parçası. Ayrıca yanma odasının çoğunu içerir ve valfleri içerebilir.
Sıkıştırma Boşaltma Bağlantı Noktaları: Egzoz manifoldunda egzoz çıkış delikleri, daha kolay çalıştırma ve daha iyi rölanti için geri basıncı azaltan silindirlerin yanında bulunur.
Patlama: Yaygın olarak kıvılcım vuruşu veya ping olarak adlandırılır. Yanma odasında, kalan basınçlı hava / yakıt karışımının kontrolsüz bir ikinci patlaması, pingleme gürültüsüne ve olası güç kaybına ve motor ömrünün kısalmasına neden olur.
DFI (Doğrudan Yakıt Enjeksiyonu): Tam olarak şekillendirilmiş bir yakıt yükünün, karterin içine hava giriş noktasından ziyade, her bir silindirin içine silindir kafasının üstünden doğrudan enjekte edildiği bir teknoloji.
Motor Hacmi: Bir silindirin hacmine göre motorun kapasitesi, silindir sayısıyla çarpılır. Motor hacmi genellikle kübik inç, kübik santimetre veya litre olarak ölçülür.
DOHC (Double Overhead Cam): Giriş valfleri için bir kam ve egzoz valfleri için bir kam içeren bir motor, böylece daha fazla güç ve üst hızlar için daha hassas valf zamanlaması sağlar.
Debriyaj Demiri: Metal dişleri veya demiri takarak gücü ileten debriyaj. Kayma veya ilerleyen tork iletimi olmaksızın sadece doğrudan mekanik bağlantı veya ayırma sağlar.
Sürücü Göbeği: Pervanenin takılı olduğu pervanenin merkezi muhafazası.
Tahrik mili: Genellikle dikey, motordan veya güç kafasından gelen gücü tahrik ünitesine iletir.
DTS (Dijital Gaz Kelebeği ve Shift): SmartCraft Dijital Gaz Kelebeği ve Vites Değiştirme Sistemi, benzeri görülmemiş bir şekilde sorunsuz geçiş için motor hassasiyetine ve vites değiştirmeye dijital hassasiyeti sunuyor. Hassas gaz kontrolü; ve üstün, güvenilir performans. Yıldırım hızlı gaz tepkisi tamamen entegre bir dijital sistemle gerçekleştirilir.
Çift Su Toplama: Alt ünite, ikincil su toplama özelliğine sahiptir, böylece kolayca bloke edilebilen ve normal olarak anti-kavitasyon plakası altında bulunan bir şey için tek bir arıza noktasını giderir. Not: Dıştan takmalı motoru kullandığınız her seferde su girişleri açık ve temiz olmalıdır.
ECM (Elektronik Kontrol Modülü): ECM, iç devresi sayesinde, giriş sensörlerini izleyerek ve motoru, yani yakıtı, zamanlamasını, uyarısını vb. elektronik olarak değiştirerek motoru elektronik olarak kontrol eder.
EFI (Elektronik yakıt enjeksiyonu): Bir motorun içine yakıt enjekte eden bir sistem, bir Elektronik Kontrol Modülü (ECM) kullanarak karbüratörün EPA (Çevre Koruma Ajansı) kullanımı yerine yakıt akışını zamanlamak ve ölçmek için 2006 model yılıyla birlikte Üretilen motorların emisyonlarının% 75 oranında azaltılması sağlıyor.
Etanol: Etil alkollü yakıt veya yakıt katkı maddesi.
Egzoz Çıkışları: 1. Egzoz gazlarını tahliye eden iki zamanlı bir motorun silindir duvarındaki delikler. 2. Dört zamanlı bir motorda, egzoz valfinden egzoz manifolduna geçişler demek oluyor.
Balık Hattı Kesici: Pervaneyi şaft yağ keçesi alanından uzak tutmak için başıboş balık hattını kesmek için özel bir conta. Mühür korumasız bırakılırsa, hat, alt taşıyıcı yağlayıcının sızmasına neden olan taşıyıcı contalara doğru yol alabilir.
Volan: Krank miline bağlı olan ve hareket ederken titreşimi azaltan ağır bir tekerlek.
Volan Mıknatısları: Çeşitli mıknatıs türlerini harekete geçirmek için volan içine kalıcı mıknatıslar verilir.
Dört Zamanlı Motor: Dört zamanlı motorlar, motorun her dört stroku için tek bir güç darbesiyle çalışır. Düzenli yanma ve ateşlemeye ek olarak, pistonun yanma döngüsünü tamamlamak için dört hareket yapması gerekir. Bu, normal olarak daha düzgün çalışma ve daha az genel emisyon sağlayan bir süreçtir.
Dört Döngü (Dört Zaman): 1. Pistonun her dört stroku veya her iki krank mili dönüşü için inme sağlayan içten yanmalı motorun tipi. Dört döngü veya vuruşlar; emme, sıkıştırma, güç ve egzoz. 2. Pistonun dört stroku gerektiren motor çalışmasının termodinamik döngüsü, genellikle belirlenen stroklar: (a) indüksiyon (giriş veya giriş), (b) kompresyon, (c) ateşleme (aynı zamanda çalışma, güç veya genişleme stroku olarak da adlandırılır) , (d) egzoz.
Temiz Su Portu: Seçilen motor modellerinde port, bahçe tipi hortumlara kolay bir şekilde bağlanmak için ön veya arkaya monte edilir. Motor, çalıştırılmadan etkin bir şekilde yıkanabilir. Kum veya silt yüklü sularda kullanılan motorlar için önerilir.
Yakıt Enjeksiyonu: Basınç altındaki yakıtın, giriş kısmına doğrudan silindir içine veya dolaylı olarak bir silindir ön haznesine enjeksiyonu.
Yakıt Enjektörü: Yakıt yönetim sistemindeki, yakıtı silindir içine girmeden önce ölçen ve atomize eden cihaz.
Yakıt Rayı: Güçlü bir elektrikli yakıt pompasından (buhar ayırıcı tertibatından) yakıt alan ve bu basınç ile basınçlanan bir tertibat. Yakıt izi, yakıt enjektörleri (raya takılı) açık olana kadar yakıtı depolar. EFI (Elektronik Yakıt Enjeksiyonu) motorları, modele bağlı olarak yaklaşık 34-39psi (2.039 – 2.74kg / cm2) basınç altındadır.
Tam Vites Değiştirme (F-N-R): İleri ve Geri vitese sahip bir vites kutusu ile donatılmış bir motor.
Tam Gaz Kelebeği: 1 Karbüratörün veya gaz kelebeği gövdesinin gaz kelebeği valfinin tamamen açık durumda olduğu durum.2: Üreticinin belirli bir motor için maksimum performansın güvenle elde edilebileceği Dakika başına Devir Sayısı (RPM).
Tamamen Regüle Edilmiş Alternatör: Aşırı şarjı önlemek için regülatöre sahip alternatör.
Galvaniz: Paslanma ve korozyondan koruyan bir metali kaplamak veya plakalamak için elektroliz veya erimiş metal daldırma işlemine sahip bir kimyasal işlem.
Dişli Gövde: Bir tahrik ünitesinin, gövdeyi dikey bir şafttan yatay pervane şaftına dönüştüren alt muhafazası. Çoğu durumda, dişli kutusu ileri / geri şaft mekanizmasını barındırır.
Vites Oranı: Bir tahrik dişlisi ile tahrik edilen bir vites arasındaki nispi dönüş sayısı.
Kablo Demeti: Bir grup kablo bir araya toplanır. Eşanjör Baffle’ları: Isı eşanjöründe bulunan soğutma kanatçıkları.
Yüksek Hızlı Vites Kutusu: Yüksek hızda hidrodinamik olarak verimli olacak şekilde tasarlanmış bir vites kutusu.
Beygir Gücü: Mekanik gücün bir ölçüsü veya işin yapıldığı oran. Bir beygir gücü dakikada 33.000 pound-feet değerine eşittir; 1 dakika içinde 33.000 pounda 1 bir birim çıkarmak için gerekli olan güçtür.
Saat Ölçer: Bir motorun çalıştığı süreyi kaydeden ve görüntüleyen bir alet. Not: teşhis okumaları, bağlantının kesilebileceği doğru saatleri elde etmenin tek yoludur.
Rölanti Boşaltma Çıkışları: Orta bölümün üst arka kısmında, düşük hızda çalışma ve rölantide egzoz çıkışına izin veren açıklıklar.
Ateşleme Bobini: Sekonder (yüksek gerilim) sargılarda akımı indüklemek için birincil (düşük voltaj) sargılar kullanan bir transformatör. Bu ikincil voltaj daha sonra bujilere yönlendirilir.
Ateşleme Sistemi: Dıştan takmalı motorda, basınçlı hava / yakıt karışımını ateşlemek için silindirlere çok yüksek voltajlı kıvılcım sağlayan sistemdir.
Pervane: Suyu soğutma borularına doğru çeker ve güç kafasına doğru iter. Giriş Portu: 1. Yakıt / hava karışımının yanma odasına girmesine izin veren iki zamanlı bir motorun silindir duvarındaki delikler. 2. Emme manifoldu ve giriş vanasının montaj flanşı arasında dört zamanlı bir motorda geçiş.
Entegre Yakıt Deposu: Yakıt deposu kaputun altına monte edilmiştir.
Intercooler: Basınçlı havadaki ısıyı uzaklaştıran ısı değiştirici. Intercooler’ın işlemi, sıkıştırılmış havayı süper şarj cihazından almak ve soğutmaktır. Silindire girmeden önce havayı soğutmak suretiyle daha fazla beygir gücü oluşturulabilir.
İzolatör: 1. Pil şarj devrelerini birbirinden ayırmak için kullanılan bir elektrikli cihaz. 2. Titreşime maruz kalan bileşenleri azaltmak için kullanılan esnek bir montaj.
Anahtarı durdur: İtilirse motora giden tüm gücü keser. Genellikle bir kordon ile birlikte çalışır.
Kordon Durdurma Şalteri: Operatör dümeni terk ederse motoru durduran, sürücüye takılmak üzere tasarlanmış bir kablo ile durdurma anahtarı.
Yalın Karışım: Nispeten düşük bir yakıt oranına ve nispeten yüksek bir hava oranına sahip bir hava / yakıt karışımı.
Lean-Out: Yakıt-hava oranını azaltmak.
Bacak: Genellikle bir motoru kaldırırken ya da taşırken kullanılır, yani birisi kafayı tutuyor (güç kafasının bulunduğu ağır üst kısım ve bir kişi bacağını tutuyor.)
Manyetik Tahliye Tapası: Tahrik ünitesinin ömrünü uzatan normal dişli aşınmasından küçük metal parçaları tutmak için manyetize edilmiş bir yağlama tahliye tapası.
Manifold: Karbüratörden silindir kafasına (emme manifoldu) yakıt veya hava yönlendiren veya egzoz gazlarını motordan (egzoz manifoldu) uzaklaştıran deliklere sahip metal bir döküm. Emme ve egzoz manifoldları tek parça halinde birleştirilebilir.
Manuel Çalıştırma: Çalıştırmak için dıştan takmalı motoru elle çevirmek için operatör bir halat tutamağı ile çekmelidir. Böylece motor çalışır.
Manuel Trim: Dıştan takmalı motorun, transom’a göre farklı açılarda 5 veya 3’e eğilmesine izin veren bir mekanik sistem.
Oktan Derecesi: Bir yakıtın anti-vuruntu özelliklerinin bir ölçüsüdür. Oktan derecesi ne kadar yüksekse, yakıt o kadar dirençli ise patlamaya sebep olur.
Yağ Haznesi: Yağ pompasını barındıran ve yağ beslemesini tutan dört zamanlı bir motorun altındaki rezervuar.
OptiMax: Mercury Marine’in doğrudan yakıt enjekte edilen (DFI) 2-zamanlı dıştan takmalı motorlarına verdiği isim.
Piston: 1. Silindirde basınç oluşturmak veya tepki vermek için silindir içinde hareket eden yuvarlak bileşen. 2. Pistonlu bileşen, genellikle bir ucunda kapalı bir silindir şeklinde, düzgün duvarlı silindir içinde sıvı basıncı altında çalışır. Pistonlu bir motorda, piston kanadı üzerindeki gaz basıncı krank mili tarafından dönen mekanik duruma dönüştürülen ana kuvveti sağlar.
Piston Başlığı: Pistonun üstü.
Piston Pimi: Pistonu bağlantı çubuğuna bağlayan çelik bir pim. Ayrıca bilek pimi denir.
Piston Halkaları: Silindir duvarı ve piston arasındaki boşluğu yerleştirmek için pistonun etrafına monte edilmiş bir halka.
Piston Slap: Aşırı gevşek veya aşınmış bir piston ile bir motorun silindir duvarı arasındaki temastan kaynaklanan gürültü.
Güç Tilti: Dıştan takmalı motorun bir düğmeye basarak yukarı veya aşağı eğilmesini sağlar.
Güç Ayarı: Dıştan takmalı motorun açısını hidrolik olarak ayarlayan ve daha iyi kullanım ve performans için itme açısını pervaneden değiştiren bir mekanizma.
Astar Ampulü: Motorun yakıt sistemini doldurmak için kullanılan yakıt deposu hortumundaki bir el pompası.
Astar Sistemi: Daha hızlı soğuk çalıştırma için, bir motora fazla yakıt katmak için kullanılan mekanik veya elektrikli.
Pervane Çapı: Pervane döndüğünde yapılan hayali çember boyunca mesafe.
Pervane Pitch: Bir iniş sırasında bir pervanenin ileriye doğru uzandığı teorik mesafe, inç cinsinden.
Pervane Rake: Bir pervane kanadının geriye doğru eğimi. Daha yüksek rake dikmeler suyu daha iyi tutar.
Direksiyon: Yeke kolu yerine bir direksiyon simidi ile donatılmış bir motor.
Ters Kilitleme: Ters yönde çalışırken motorun sudan çıkmasını önleyen bir kilit.
Zengin Karışım: Yakıt oranının yanma için gerekli olan yakıt miktarını geçtiği yakıt / hava karışımı. Gerekenden fazla, dolayısıyla “zengin” veya “aşırı”.
Rocker Kolu: İtme çubuğunun yukarı hareketini emme veya egzoz valfindeki aşağı doğru harekete geçiren ve böylece valfı açan bir manivela.
Lastik Göbeği: Bu, tahrik mili ve pervane göbeği portuna kayan kama göbeği arasındaki kauçuk darbe emici cihaza atıfta bulunur.
Sığ Su Tahriki: Dıştan takmalı motorun tahrik ünitesini çok sığ suda çalışabilmesi için devreye sokulabilen sistem.
Kesme Pimi: Pervaneyi şaftına sabitlemek için kullanılan bir emniyet cihazıdır, pervane katı bir cisme çarptığında kırılır, böylece daha fazla hasarı önler.
Shift-In Yeke Kolu: Vitesin yanı sıra gaz kelebeğini mekanik olarak kontrol eden yeke kulpunun stili.
Tek Tepe Gövde: Giriş ve egzoz valflerini harekete geçiren tek bir eksantrik milinin silindir kafalarının üstünde yer aldığı dört zamanlı bir motor tasarımı. Bu eksantrik mili krank mili tarafından tahrik edilir ve geleneksel kam mili tasarımları (örneğin itme çubukları, vb.) İle bağlantılı sürtünme titreşim komponentlerini ortadan kaldırarak daha fazla verimli çalışma sağlar, böylece maksimum beygir gücü veya çıktısına izin verir.
Tek Noktalı Enjeksiyon: Altı porta kadar, sadece bir deşarj portu kullanan bir yağ enjeksiyon sistemi.
Skeg: Vites muhafazasının alt tarafındaki bir kanatçık, hidrodinamik verimliliğin artırılacağı şekilde şekillendirilmiştir.
Katı Göbek: Lastik darbe emici bir cihaz bulunmayan kademeli göbek pervanesi.
Ses Zayıflatıcı: Dıştan takmalı motorlarda bulunan bir susturma aygıtı. Yüksek ses sönümleme özelliklerine sahip benzersiz malzemeler kullanarak, doğal alım frekanslarını azaltarak ve motorun çalışma menzilinden uzaklaştırarak çalışır.
Spark Advance: Pistonun Top Dead Center’a ulaşmasından önce, bir silindirde kıvılcım oluşma süresi. Motor dönüşüne kıyasla yanmanın nispi hızlarına izin verirse, krank mili dönüş derecelerinde ifade edilir.
Paslanmaz Çelik Tahrik / Pervane Şaftı: Yüksek dereceli paslanmaz çelikten imal edilmiş şaftlar, bu kritik bileşenlere ve korozyona duyarlı hareketli parçalara güvenilirlik ve dayanıklılık kazandırmak içindir.
Paslanmaz Çelik Topraklama Sistemi: Benzeri olmayan metaller arasında korozyonu önlemek için tüm sürücü ve motor bileşenlerini birbirine bağlayan süreklilik devresi.
Paslanmaz Çelik Su Pompası Muhafazası: Farklı bir su pompası çarkı için çelikten imal edilmiştir.
Direksiyon Torku: 1. Bir tekneyi idare ederken bir tarafa (genellikle pervane dönüş yönü) çekme. 2. Bir tahrik ünitesinin tekne enerjili iken bir tarafa çekilme eğilimi.
Stronsiyum Kromat: Ferro ve demir dışı metaller için primerlerde korozyon önleyici özellikleri için kullanılan, tuzlu suya maruz kalma ve ısıya karşı mükemmel direnç gösteren bir kimyasaldır.
Supercharger: İndüksiyon havası veya gazların basıncını arttırmak için mekanik pompa veya kompresör. Düşük uç tork ve ivmeyi önemli ölçüde artırır.
Döner Braket: Motorun dönmesine ve eğilmesine izin veren kıskaç braketleri arasına monte edilen bir muhafaza.
Termostat: Güç kafasındaki suyun sirkülasyonunu kontrol eden sıcaklığa duyarlı bir anahtar.
Gaz Kelebeği Sürtünmesi: Kullanıcının istenen bir tekne hızını ayarlamasına ve tutmasına izin veren bir cihaz.
Ateşlemeli Egzoz: Motordan çıkan egzoz gazlarının tahrik ünitesinden aşağıya doğru yönlendirildiği, verimlilik ve gürültü azaltma için pervaneden çıkmasına izin verilen bir sistem.
Yeke Kolu: Yönlendirme için bir dıştan takmalı motoru tutmak amacıyla kullanılan bir cihaz. (Bazı modellerde itme, durma, vb.). Not: Birçok kişi daha uzun yeke ve dolayısıyla ek yeke uzatmasını sever.
Eğim Kilidi: 1. Motorun eğme boşluğu kullanılarak eğilmesine izin veren ters kilidi serbest bırakan bir kaldıraç. 2. Motoru tam yukarı yatırılmış konumda destekleyen bir cihaz.
Eğme Pimi: Pervane, tekne ve su arasındaki açıyı ayarlamak için kelepçe braketindeki ayarlanabilir bir düzenek.
Eğim Tüpü: Kelepçe braketlerini döner braketlere bağlayan boru şeklinde bir şaft. Motorun eğilmesine izin verir.
Tork: Dönüş veya burulma üreten veya üreten bir kuvvet. İyi tork seviyelerine sahip bir motorun karakteristiği, gaz kelebeğini açtığınızda güçlü bir delik delme ve güçlü bir hızlanmadır.
Şanzıman: Pervanede ileri, geri veya nötr dönüş sağlamak için motor dönüşünü kullanan motora bağlı bir mekanizma.
Transom: Motorun veya outdrive’ın bağlı olduğu teknenin kıç kısmı. Not: standart / kısa şaft için 15 ”, uzun bir süre için 20” ve uzun bir süre için 25 ”olacaktır.
Trim: Sürücü ünitesinin (veya motorun) açısını tekneyle değiştirerek suyun içinde hareket eden teknenin konumunu ayarlamak.
Trim Sekmesi: Direksiyon torkunu eşitlemeye yarayan ve bir anot olarak hareket eden dişli muhafazasına takılan ayarlanabilir bir kanat veya dümen.
Anahtarlı Başlatma: Genellikle Elektronik Yakıt Enjeksiyonu (EFI) ve Doğrudan Yakıt Enjeksiyonu (DFI) ile ilişkili olan, prize ihtiyaç duymadan çalışan motorları ifade eder.
Büküm Sapı: Direksiyon kolunun ucundaki bir gaz kelebeği kontrolü, bu sayede motor devir hızını değiştirir. Not: Bazı motorlar, bazı görevler için çok hızlı ayarlayabilmenizi sağlar, örneğin balıklar için vb.
İki Zamanlı: Krank milinin bir devri sırasında pistonun her 2-stroku için bir güç darbesi veren ve yakıt ile karıştırılması gereken yağ gerektiren bir motor. Not: Daha eski bir motorunuz varsa, otomatik yağ karışımını kapatmaya ve benzin deposu içinde otomatik mikser bozuluyormuş gibi karışmaya değecektir, bu durum genellikle ekonomik onarımın ötesinde motora zarar verecektir.
Buhar Kilidi: Bir motorun yakıt sistemi içindeki yakıtın sıcaklığı, yakıtın bir sıvıdan bir gaz durumuna geçtiği noktaya ulaştığında ortaya çıkan istenmeyen bir durumdur. Geçiş döneminde yakıt, sabun balonlarının kıvamını alır ve yakıt deposundan gelen taze sıvı yakıtın artık sıkıştırılmış gaz yakıtını geçemediği noktaya kadar çakmağı ve çakmağı sıkıştırır. Bu durum yakıt motorunu açar ve sonuçta motorun sıcaklığı gaz halindeki yakıtın bir sıvı durumuna dönmesi için yeterli olana kadar çalışmasını engeller.
Voltaj: Akımın akmasına neden olan bir devrenin iki ucu arasındaki elektrik potansiyelindeki bir fark. Ölçü birimi volttur.
Su Ayırma Yakıt Filtresi: Daha akıcı çalışma ve daha yüksek motor güvenilirliği için suyu motordan uzak tutmaya yardımcı olan bir filtre.
Son Yorumlar